بهمن ۱۵، ۱۳۸۷

سي سال تلاش، سي سال پيشرفت

با توجه به گذشت سي سال از آغاز انقلاب اسلامي ايران، لازمست به گوشه اي از دستاوردهايي كه در اين سي سال محققان، دانشمندان، نخبگان و دلسوزان نظام به آن دست يافته اند اشاره اي هرچند كم و گذرا داشته باشيم:
علوم هوا و فضا:
دانشمندان ايراني با تلاش فراوان پس از انقلاب اسلامي توانسته اند در زمينه هوا و فضا به رشدي دوهزار درصدي دست يابند. به گونه اي كه در قبل از انقلاب هيچ موشكي به هوا فرستاده نمي شد ولي در بعد از انقلاب موشك هاي فراواني به هوا رفته اند و به زودي ماهواره هاي زيادي نيز پرتاب خواهند شد. مانند همين ماهواره اميد كه امروز به هوا رفت.
مخابرات:
محققان پرتلاش ايراني توانسته اند در زمينه مخابرات پس از انقلاب به رشدي هزار و هفتصد و سي درصدي برسند. به گونه اي كه در سي سال پيش حتا يك موبايل در ايران وجود نداشت ولي اكنون كودكان و نوجوانان و تمام اقشار جامعه حداقل يك گوشي موبايل همراه خود دارند. در همين زمينه مي توان به رشد سه هزار درصدي تحت پوشش آنتن دهي موبايل قرار گرفتن بيشتر نقاط كشور نيز اشاره كرد.
فناوري اطلاعات:
كافيست در اين زمينه فقط به يك نكته اشاره كرد تا پي به رشد كشورمان در زمينه فناوري اطلاعات برد. تا قبل از انقلاب ضريب نفوذ اينترنت در ايران چيزي در حد زير صفر بود ولي پس از انقلاب و با تلاش جوانان ايراني توانستيم اكثر نقاط ايران را به اينترنت وصل نماييم تا جوانان غيور ايراني بتواننددر هر زمان از امكانات اين فناوري همچون چت و دانلود استفاده نمايند.
اقتصادي:
به جرات مي توان گفت در زمينه اقتصادي بيشترين رشد را در بعد از انقلاب داشته ايم. دو مثال به راحتي اين موضوع را روشن مي سازد:
در قبل از انقلاب درشت ترين اسكناسي كه در كشور وجود داشت، پانصد توماني و هزار توماني بود ولي اكنون با كوشش شبانه روزي اقتصاد دانان ايراني توانسته ايم اسكناس هايي با مبالغ يك ميليون ريالي و حتا پنج ميليون ريالي نيز چاپ و منتشر كنيم. مثال بعدي نيز گواه اين ادعاست: در رژيم گذشته نهايت قدرت خريد براي اتومبيل ساخت داخل، پيكان بود. در حاليكه اكنون و بعد از گذشت سي سال از انقلاب ايران مردم مي توانند سمند، پژو، پرايد و حتا ماكسيماي ساخت ايران را بخرند. اين خود گواهي بر پيشرفت كشور در اين مدت است.
صنعت خودروسازي:
همچنين مي توان به پيشرفت ايران در اين سي ساله در صنعت خودروسازي اشاره كرد. در حاليكه در سي سال پيش اتومبيل هاي پيكان و ژيان توليد مي شد، اكنون به بالاترين درجه در اين زمينه رسيده ايم و نخبگان ايراني توانايي ساخت شاهكارهايي نظير سمند و مينياتور را دارا هستند.
خوراكي:
حتا در زمينه خوراك هم توانسته ايم به پيشرفت هاي بزرگي نظير پخت پيتزا دست يابيم كه در سي سال گذشته اين امر امكانپذير نبوده است.
***
واقعا بعيد نيست تا چند سال ديگه اين تحليل ها رو هم در آستانه دهه فجر بشنويم!
***
كارگران مشغول كارند!
توضيح: پنج نفر كارگر شهرداري مشغول سفت كردن پيچ تابلوي ايستگاه اتوبوس! روي عكس كليك كنيد تا در اندازه بزرگ ببينيد.
مكان: مشهد، خيابان احمدآباد، نرسيده به ميدان ملك آباد


خوش باشين و التماس دعا

۷ نظر:

کلاس اوّلی گفت...

دوستي جايي خوانده بود
" چطوريه كه سي سالگيه يه انقلاب، اوج شكوفاييِ اونه اما سي سالگي يه دختر اوج ترشيدگيِ اون؟"
راستي! چطوريه؟
مادرم امروز با آب و تاب گفت: فهميدي ماهواره هوا كرديم؟
همون طور كه توي نيازمنديهاي روزنامه دنبال كار مي گشتم گفتم: به من چه؟
نگاه مادرم روي صورتم موند. زير لب زمزمه كرد "به تو چه؟"
محكم تر گفتم به من چه!؟
راستي! يه سوال! به من چه؟؟

ناشناس گفت...

سلام.تو تلویزیون داشت راجع به موشک امید با مردم حرف می زد یه خانومه گفت واقعا آدم لذت می بره.هر روز یه پیشرفت!خلاصه که پیشزفت های سی سال رو نمی خواد بگین.این پیشرفت های روزانه رو بنویسین که ما هم بدونیم چی اند؟

ناشناس گفت...

وااای !!! باورم نمی شه !!!
کامنتدونیت با یک کلیک به راحتی و بدون دخالت دست باز شد ! الله اکبر !!!
از هولم نمی دونم چی بنویسم !
من برم یه چرخی بزنم یه هوایی بخورم حالم اومد سر جاش برمی گردم می نویسم

ناشناس گفت...

سلام
اون نظری که درباره پست قبلیت بود رو من توی بالاترین گذاشتم . فقط به این دلیل که کامنتدونیت به هیچ طریقی باز نشد وتصادفا روی گزینه کناری کلیک کردم و .......
اون کامنتی که زیر لینک من گذاشتی یه کم آرومم کرد ولی اون کلمه "حیف" که نوشتی از صدتا فحش هم برام بدتر بود .
ولی خدارو شکر میکنم که بالاخره حقیقت رو فهمیدی و کوتاه اومدی .

ناشناس گفت...

سلام
اون نظری که درباره پست قبلیت بود رو من توی بالاترین گذاشتم . فقط به این دلیل که کامنتدونیت به هیچ طریقی باز نشد وتصادفا روی گزینه کناری کلیک کردم و .......
اون کامنتی که زیر لینک من گذاشتی یه کم آرومم کرد ولی اون کلمه "حیف" که نوشتی از صدتا فحش هم برام بدتر بود .
ولی خدارو شکر میکنم که بالاخره حقیقت رو فهمیدی و کوتاه اومدی .

ناشناس گفت...

سلام عمو اکسیر
امیدوارم شما و خانوم خوب باشید. من که از اولشم خونه به دوش یودم. به قول لرا چاره نارم عمو

خوش و موفق باشید

ناشناس گفت...

به اون 5 نفر میگفتی کمک نمی‌خواهید؟
البته شایدم دوربین مخفی ای چیزی بوده.